MUTLU TAVUKLAR...

 Mutlu tavukların bir kısmı.
 Kangalım Leydi.
 Kümes iki odadan oluşuyor.Bu ilk yaptırdığım oda
 Bu da yan oda.Ötekine göre daha lüks.Diğerinden farklı olarak bu tarafın alt kısmına yumurta folluğu yaptırdım.
 Bu ise ilk folluğun girişi.
 Bu folluk sistemini ise daha yeni yaptırdım.Bu sistemin akıl hocası Muhteşem abi.
 Yumurtanın içini boşaltıp , çimento ve  alçı ile doldurdum.Tabii sabitlemek içinde çiviyi unutmadım.
 Bizim sahte yumurtayı folluğa tutturup samanla etrafını süslüyorum.
 O kadar zahmetten sonra benim tavuklar ne yapıyor...Şekilde göründüğü üzere en alta zemine yumurtluyor.Tabii horoz gözetiminde:)
 Sıkıntıların oluştuğu kümes sisteminde kuluçkaya yatmış tavuk ve hindi.Bu sistemde yattıklarında sorun çok fazla.
 Ördeklerim.
 Bu da ördeklerin kuluçka yatışı.Anladıysam arap olayım.Bir bakıyorum kalkıp dışarı çıkıyor ,geziniyor geç vakit geliyor.Sonuç bugüne kadar daha tek bir civciv çıkaramadılar::((
 Av köpeğim Rozi,Yavru Kangalım Bobo,Arkada ise fındık ile fıstık.
Bunların ikiside erkek kardeşler.Irkını bilmiyorum.Yalnız çok kavga ediyorlar isteyene birini vereceğim.Aslında bunlar ev köpekleri ve evde beslenmeleri gerekiyor.

Neden bu blog ?

İmkanı ve yeri müsait olan arkadaşlarımızın evlerinde veya yazlıklarında evcil hayvanları var.Bunların mevcut  yaşam sorunları ile ilgili paylaşımları ,arı ile ilgili bloglarda yapmak istemedim. 

Arı ile ilgili her türlü bilgi paylaşımını bloglarımızda zaten paylaşıyoruz.Burada da evcil hayvanlarımıza ait her türlü bilgi birikimimizi ve sorunlarımızı paylaşarak çözüm üretmeyi düşünüyoruz.

Tabii bütün bunları ben sadece kendi adıma yapmayacağım.Bu bloğu Muhteşem Turunç ile birlikte yapacağız.Bu blogta yazar olarak katkı yapmak isteyen bütün arkadaşlarımıza kapımız sonuna kadar açık.Arzu eden arkadaşlarımız  mail adreslerini bize iletilirse ,kendilerine davetiyeyi göndereceğim.

Yazacak ve yazılacak çok şey var.Başlangıç olarak ben kendime ait evcillerimin bir kısmını tanıtmak adına kapıyı açıyorum.

Mutlu tavuklar nerden çıktı derseniz ,Mehmet Yüksel'in tanımlaması bu.

Çok hoşuma gittiğinden bu ismi uygun gördüm.

Her türlü görüş ve önerilerini bekliyorum.

SLM ve Muhabbetle...

Yorumlar

Mehmet Yüksel dedi ki…
Tek kelimeyle muhteşem,yeni blogunuz hayırlı uğurlu olsun.
Yusuf kardeşim blog ismini Mutlu tavuklar
koyarak benide aynı zamanda gururlandırdın ayrıca çok yakışmış
bloga tebrik ederim.

Zevkle izleyeceğim bir blog olacak inşallah,selamlar saygılar.

yusuf şimşak dedi ki…
SLM...

Mehmet Kardeşim.

Senin mutlu tavuklar diye nitelendirmenin altında koskoca bir ülke yatıyor.Vatan hasreti yatıyor.Bolu Mengen yatıyor.Senin gençliğin yatıyor.......yazmakla bitmez.Bunların hepsini Mutlu tavuklar diye nitelemen benim bakış açımdan müthişti.Hakkını helal et sana soramadan kullanmış olduk.

Tabii bir de bunun dilek yanı var.Bu blog bana veya bir başkasına ait değil.İstiyorum ki sende katkıda bulun ,biz de arıda olduğu gibi ortaya birşeyler çıkarabilelim.

SLM ve Muhabbetle...
ALİ TÜRK dedi ki…
Vatana millete hayırlı olsun, mutlaka işe yarayacaktır, çok basit bildiğimiz bazı püf noktaları o kadar önemliki. Tavuk bakıyorsun yumurta alamıyorsun, tavuk bakıyorsun hepsi ölüyor, bazı noktaları bilirseniz bu olumsuzluk yaşanmayacak.
Sağlıcakla kal.
yusuf şimşak dedi ki…
SLM...

Sayın Bakanım.

Bilgi paylaşımı bizleri nerelere taşıyabileceğini bir idrak edebilsek...

İnsan ne kadar zeki ve kapasiteli olursa olsun ,mutlaka onun göremediği ayrıntılar vardır.Bu ayrıntıları da görecek olan sanaldaki diğer paylaşımcı üyelerdir.

Eğer biz zirveye ulaşmak istiyorsak ,bunun en kestirme yolu elbirliği ile paylaşımcı yapıda olur.

Katkıda bulunan bir yazar olarak ,hepimize hayırlı olsun diyorum...

SLM ve Muhabbetle...
TUNCAY ERDEM dedi ki…
Guzel bir blog olmus. Benide ilgilendiriyor bendede 30 kovan 33 tavuk ve 3 kopek var.Hayirli olsun..
yusuf şimşak dedi ki…
SLM...

Tuncay Bey.

Bizim gibi hobilerine vakit ayırabilen herkesi ilgilendiriyor.Hobilerimizle uğraşırken mutlaka sorunlarımız çıkıyor ve onlara tek başımıza çözüm aramaktansa ,hep birlikte beraberce arar ise daha faydalı olacağı kanaatindeyim.

Çözümlerinizi ve sorunlarınızı bizimle bu sayfadan paylaşırsanız memnun olacağım.

SLM ve Muhabbetle...
YUSUF DEVRANT dedi ki…
Mutlu tavuklar ismi çok güzel olmuş,Hakikaten tavuklar için mutlu bir ortam oluşturulmuş,Başka ne yapılabilir ki :)
esra Bozkurt dedi ki…
Çok güzel
esra Bozkurt dedi ki…
Benimde gurk tavuğum var 6 gün oldu hala kalmiyor bir kere kalkti yemini suyunu önüne koyuyorum ama yiyor akşam baktigimda diskisini biriktirmis kenara koymus yumurtalari tertemiz cok sasirdim
yusuf şimşak dedi ki…
SLM...

Esra Hanım.

Tavuklar gurk döneminde bile kalkıp antreman yapmak zorundalar.Aksi halde ayakları kireçlenecektir.Yerinizde olsam yemini çok az koyardım.ne kadar yem , o kadar dışkı :) Yumurta da dışkı demek , doğacak olan civcivin mantar hastalık türevleri ile birlikte doğması demektir.
yusuf şimşak dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
yusuf şimşak dedi ki…
SLM...

Yusuf Bey.

Mutlu tavuklar terimi , Mehmet Kardeşime ait.İçinde daha çok vatan özlemini barındıran bir tanımlama bu.

SLM ve Muhabbetle...