ÇİFTLİKTE KAN DEĞİŞİMİ DEVAM EDİYOR.


İspenç Horozum.Keratanın boyuna bakmayın , bir de o kadar aşağıya doğru var desem yalan olmaz.MAngal gibi yürek var.Üç, dört kat büyük horozlara posta koyuyor::))


Ona ayırdığım müstakbel eşleri.Hepsi ayrı renk , beğeniyordur herhalde.


Safkan Playmutlar.Sıkı bir dostumun hediyesi ama süperdirler.İnşallah bu yıl bunlardan bol miktarda çoğaltacağım.


Hayvanların karma bir görüntüsü.Brahma kırmaları ,susexler , Denizli horozu ve Australoplar.


Susex horoz adayı.Henüz daha çok genç.





Hindilerim.O kadar zaman kuluçkaya yattılar ama bir türlü icraat yok.Erkekte mi sorun var anlamadım gitti ::))


Bahçemin bekçisi , Kangal köpeğim Leydi.Her daim asaleti yerinde.


Ve ördeklerim.

*******************

Kendime ait çiftliğimde uzun zamandır kümes hayvanları besliyorum.Fakat bu yıl kümesin ırk kalitesini artırmaya karar verdim.

Kümesimi ilk kurarken ne bulmuşsam aldım.

Brahma , denizli , ispenç, fizan vesair ne hoşuma gitmişse aldım.Fakat bir müddet sonra baktım ki yanlış yapıyorum.

Kendime şu soruyu sordum.Ben kümesimden ne bekliyorum.

Beklentim ; et ve yumurta.O halde buna en yakın ırkı bulmalıyım diye düşündüm.Ve harekete geçtim.

Araştırmalarım sonucunda İdeal iki ırkta karar kıldım.

Susex ve Australop.

Her iki ırkında et ve yumurta verimleri süper.

Susex ; 4 kg et verimi ve yıllık 240-260 yumurta verimi ortalaması var.Geilişim süreci 1 yıl .uyum desen süper.

Australop ise ; 4,5-5 kg et verimi ,220-240 yıllık yumurta ortalaması var.Yalnız bu tavuk gelişim süresi 1,5 yıl.



Yorumlar

Unknown dedi ki…
Maşallah hepsi birbirinden güzel,doğal yaşamaktan daha güzel bie şey var mı acaba.

Resimler herzamanki gibi harika Yusuf kardeşim,paylaşımın için teşekkürler.

Selamlar saygılar.

Abi bende bu yıl tavuk horuz işine girecegim, davet ettiklerime marketten tavukları yedirmez isem bana da arı bakanı demesinler....
Bu işte tecrübelerinden yararlanırız artıkın...

Sağlıcakla kal.
muhteşem turunç dedi ki…
Yusuf abi plymouthlar çok hoşmuş:) banada üç beş civciv ayırırsın herhal:)) duyduğuma göre davet ettiklerine market tavuğu yedirecekler varmış:)) kabul ederiz dimi :))
yusuf şimşak dedi ki…
SLM...

Mehmet Kardeşim.

Resim de eline su dökemem.Mütevazilik yapma.Doğru dürüst bir kare bile çekememişim.ama pes etmeyeceğim.

Ali Abi.

Her daim kümesin etrafında dolanacak değilsin ya , sende bir kümes kur , gelene gösterir , hazırını yedirir yollarsın ::))

Yalnız meydan okudun ama rakip sıkı bilesin.Sadece hazır tavuk yedirmekle kalmıyor , bahçenin bütün işlerini de yaptırıyor , hatırlatırım ::))

Muhteşem Abi.

Kısaca playmut yazdım sende anladın ::))

Onlar şimdilik sofralık değil. Nede olsa numuneler.Hele bir çoğaltalım ondan sonrasına bakarız artık.

Ali abi bir meydan okuma yaptı ama anlaşılan bahçe işleri az gelmiş ya da hamlığı geçti::))

Kabul et tabiii , sayende bir şekilde sıyırırız diye düşünüyorum.Nede olsaKayserili olan sendin ::))

SLM ve Muhabbetle...